villasilvergata.blogg.se

Byggdamm tapetval färgfrossa trädgårdstrix

Delikata delikatesser.

Kategori: Allmänt

Lördagmorgon, solen skiner, jag är nyduschad, äggen kokar på spisen och kaffet rinner just ner i bryggaren. Idag väntar först jobb för min del och därefter bara mys och bus med barnen resten av helgen.

Men tänkte berätta lite kort om delikatesspartyt jag hade här hemma i torsdags. Systrarna Anna och Sofie som driver hobbyföretaget "spetz delikatesser" kom och hade med smakprover på sina godsaker. Underbara marmelader, lemoncurd, ljuvliga praliner, tryfflar och kolor, musli, fröknäcke och fantastiskt krämig glass bjöds det på. Också lite annat smått och gott till som jag hade fixat. Såå gott och såå mysigt! Vi var alla mycket nöjda och imponerade av deras produkter. Allt tillverkat med omsorg och utan tillsatser. Hurra för det!
Hade ju tänkt fota lite under kvällen men som vanligt glömde jag såklart av det...
Men några bilder kan jag bjuda på och är ni nyfikna på deras sortiment får ni kika in på deras hemsida spetzdelikatesser.com



Värdinnan blev bortskämd av sina fina vänner med en fantastisk tulpanbukett, jättesött prydnadsägg och ljuvlig liten pärlhyacint.



Nu är kaffet klart och äggen har nog svalnat så nu nalkas frukost!!

Trevlig helg på er!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: