villasilvergata.blogg.se

Byggdamm tapetval färgfrossa trädgårdstrix

Tisdagstankar

Kategori: Allmänt

Idag har jag köpt mina första julklappar. Det kallar jag ändå framförhållning, men kunde inte motstå de söta muggarna från Littlephant som hade kommit in i vår lokala leksaksaffär, Tre får. Så varsin kommer Alice och Svante få. Svante får ju visserligen vänta med att börja använda sin, men kunde som sagt inte motstå.
 
 
På Silvergatan fortsätts det att slipas, spacklas, målas, installeras element och fixas och donas med diverse. Det har beställts köksdetaljer så som diskbänk, diskho, stenskivor, lådor och lådfronter. Vi har även sett ut duschnisch, porslin och blandare till badrummet. Nu återstår väl bara att bestämma vilket klinker som ska läggas i hallarna och under kaminen, sedan är nog de flesta valen gjorda. Känns som att det rullar på bra, men samtidigt känns det även som vi för tillfället stampar på samma ställe. Det jobbas i huset varje dag men det är inte alltid det ger så tydliga resultat. Jag som står lite vid sidan av bygget kan ha svårt att förstå alla leden och vad som egentligen händer i huset. Det kan vara lite frustrerande ibland. Men för att det här projektet ska fungera måste vi ha den uppdelningen vi har, Jag och Micke. Jag kan inte göra allt det han gör i renoveringen så min uppgift är främst att se till att det här skeppet vi har i vårt nuvarande hem hålls flytande. Barnen ska skötas och stimuleras. Det ska städas, tvättas, handlas, lagas mat och diskas. Hösten är nu här på riktigt och vintern är förstås på gång så barnens vinterkläder måste säkras. Och det är verkligen ett heltidsjobb att underhålla två barn och ett hushåll men vi har underbara familjer som stöttar och hjälper till på olika sätt. Det är guld värt och vi är så tacksamma för all hjälp vi får.
 Men trots att det är en intensiv tid just nu är det ändå värt det. Vi vill få klart så mycket som möjligt innan vi flyttar in för att slippa bo mitt i renoveringen. 31 oktober måste vi ha flyttat så det är bara att tuta och köra de kommande sex veckorna för att hinna med så mycket som möjligt.
 Men tills det finns lite roligare saker att visa upp från Silvergatan får vi hålla tillgodo med lite inspiration från andras hem. 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: