villasilvergata.blogg.se

Byggdamm tapetval färgfrossa trädgårdstrix

Gips, färg och diskbänk

Kategori: Badrum

Nu har det varit tyst om Silvergatan här ett tag igen, men innebär ju såklart inte att det inte händer grejer. Väggar gipsas klart, spacklas och slipas. Det har målats fönstersmyger och fönsterbräden. Jag provmålar grå kulör till vardagsrummet. Också har vi kollat ut vilken typ av rostfri diskbänk vi vill ha. För det finns ju såklart flera olika varianter att välja på även där. Första kravet var ju såklart att få den lika tjock som övriga bänkskivor, tre cm. De nya tunna, helt släta diskbänkarna, är jättesnygga men blir för tunna mot stenskivan. Och sen valde vi även en liten kant fram och baktill på bänkskivan som droppskydd. Även en diskho ska ju väljas och det har vi varit eniga hela tiden om vad vi vill ha. Idag har vi en stor diskho som är 70cm bred och vi stortrivs med den. Så smidigt att få ner stora gratängformar och skålar i den. Däremot har den ganska vassa hörn så vi önskar en modell med något mer rundade hörn istället, vilket inte var det lättaste att hitta tydligen. Också ska den ju passa i en "helgjuten" diskbänk. Men tror att vi kanske kommit fram till en variant nu. Vilken blandare vi vill ha har vi också haft klart för oss ganska länge.
 Sedan står ju badrummet redo för hantverkare att göra klart när det passar deras schema, vilket jag verkligen väntar med spänning på! Det är nog egentligen det enda rummet jag är lite smått nervös inför, tänk om det inte blir som jag tänker mig det inne i mitt huvud? Ett badrum gör man ju gärna inte om...
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Elle säger:

    Vi väntar oxå på hantverkare till badrummet (samma som er tror jag) och håller med om känslan - tänk om det vi valt, och som vi tror kommer å bli snygg, blir knasigt å fult.... Gah!

    Svar: Ja, badrummet är helt klart svårast tycker jag. Ska kännas fräscht, mysigt, snyggt och inte minst vara funktionellt. En tapet eller färg kan man ju byta ut om man tröttnar på det, men man kaklar ju gärna inte om efter ett par år ;) Spännande att se hur ert blir sen:)
    Jenny Nyström

    2013-09-11 | 11:44:58

Kommentera inlägget här: