villasilvergata.blogg.se

Byggdamm tapetval färgfrossa trädgårdstrix

Vårklockor i oktober.

Kategori: Allmänt

Nu är kökstapeten uppsatt. Vårklockor av Josef Frank som jag visat tidigare på bloggen. Har bara sett den på nätet tidigare och på ett litet tapetprov. Mönstret var större i verkligheten än jag hade förstått det som men det var bara fint. Precis som när jag såg den gröna mosaiken i duschen första gången knep det till lite i magen när jag såg tapeten uppsatt. Oj, vad mycket mönster och färg det blev helt plötsligt.. Men det är ju å andra sidan så vi vill ha det! Blir en lite lätt chock först bara. Men här ska nog min fina gula Bulky te-kanna och mina röda greengate muggar med vita prickar på trivas fint. Här ska vi äta många, långa härliga frukostar. Vi behöver egentligen köksmöbler men får skrapa ihop något provisorisk till en början.





Idag har jag fått prioritera handla, städa, tvätta. Sådant där roligt som också behöver göras. Resten av helgen ska jag packa, packa, packa. Bara sådant som vi verkligen behöver under veckan ska vara kvar. Det får bli lite spartanskt här hemma några dagar. Men på Silvergatan blommar vårklockor, mitt i oktober.

Kommentarer

  • Irene Linder säger:

    Det blir jättefint! :)
    Ska ni inte ha era fina köksmöbler längre?

    Svar: Tack Irene! Vi ska ha dem som matsalsmöbler, behöver en mindre matgrupp för fyra personer där vi i familjen kan äta frukost och kvällsmat. :)
    Jenny Nyström

    2013-10-18 | 21:56:02
  • Irene Linder säger:

    Tänkte väl det! :)

    2013-10-19 | 16:34:31

Kommentera inlägget här: