villasilvergata.blogg.se

Byggdamm tapetval färgfrossa trädgårdstrix

Inredningsdetaljer och ettårskalas

Kategori: Allmänt

Fina eksteg har nu lagts i trappan, lite pill kvar men snart så är hela trappan klar.



Även dörrar börjar komma på plats. De här har vi valt som innerdörr och badrumsdörr.





Min helg har för övrigt bestått av fredagsmys hemma, jobblördag, fruhippa och idag kalas för mina killar. Svante fyllde ju ett år förra fredagen och Micke har födelsedag på tisdag, så dem fick ha ett gemensamt kalas. Det har ju inte funnits så mycket tid till att fixa och dona inför kalaset som jag annars gillar att göra men fina Selma, barnens kusin, erbjöd sig att baka vilket hon såklart gärna fick göra! Också gjorde jag en riktig retroklassiker istället för tårta. Jag beställde rulltårtor från konditori som med lite vaniljkräm och grädde fick bli bakelser. Enkelt, smidigt och gott.



Även Svante fick en bakelse att gå loss på. Härligt kladdigt som det får bli på sitt kalas.


Födelsedagståget stod såklart på bordet.


Många fina och roliga ettårspresenter blev det som det har lekts flitigt med här ikväll, får visa bilder på det en annan dag.

Imorgon ny vecka. Ruskigt vad fort tiden går! Om tre veckor är det flytt så jag vet ju vad jag ska ägna mig åt lediga stunder i veckan. Rensa, röja, packa, kasta!
Och på Silvergatan fortsätter arbetet i badrummet, snopet nog räckte inte riktigt klinkersen på golvet så vi inväntar ny leverans. Även köket kommer förhoppningsvis ta lite fart i veckan. Det har lagts våtrumsmatta i tvättstugan så de väggarna ska det fixas med. Ytterdörren till groventren behöver komma på plats så golvet där kan jämnas ut för att sedan kaklas.Ja, listan kan göras ganska lång av det som är kvar men det är ju väldigt många roliga punkter som tur är. Det är nu det på riktigt tar form. Det är nu det börjar formas till ett hem. Vårt hem!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: