villasilvergata.blogg.se

Byggdamm tapetval färgfrossa trädgårdstrix

Alice rum.

Kategori: Allmänt

Idag har det fixats mycket i köket, nytt fönster på plats i groventren, fortsatt jobb med rör och vatten i badrummet också har elektrikern även varit där. Har dock inte hunnit fota något vidare men lägger ut lite nya bilder imorgon.
 Själv har jag gjort så roliga saker som att rensat ur kyl och frys och fortsätt med den där tvätten som aldrig tycks bli klar.
Imorgon blir det en snabb sväng för mig till Jönköping för att inhandla bland annat barngrind till trappan och rullgardiner, samt kika lite på lampor.
 
Annars har det varit Alice rum som fart runt mycket i huvudet ett par dagar. Hon har ju blivit så stor nu och börjat leka allt mer på sitt eget rum, vilket hon inte varit så intresserad av tidigare. Därför känns hennes rum viktigt att få iordning och göra det mysigt så snart som möjligt.
 
Ni vet ju sedan tidigare att hon har den här tapeten från Pip studio.

En turkos stol, som på bilden ovan, har vi faktiskt redan som hon får ha tillsammans med mitt fina gamla vita skrivbord.
Igår visade jag ju de söta rosettkrokarna från Hm home som skulle vara fina till, men även den här kroken från Indiska gillar jag skarpt. Vi har idag en liknande i hallen från Åhlens, fast gul.
 
På Indiska finns även den här knoppen som skulle vara fin till garderobsdörren.

Sedan behövs det lite nya förvaringsmöbler. Tänker mig en vit, ganska enkel bokhylla. Fast låg som man kan ställa dockskåpet på. Och lite fina hyllor på väggarna. Gillar ju de här från Åhlens, som jag tror jag visat tidigare.
 
 
 
Alice älskar att lyssna på musik och dansa. Varje dag visar hon nya härliga danser och danssteg. Den här kombinerade cd och kassettbandspelaren hade ju passat fint i hennes rum. Från elgiganten.
 

En sån här spetsgardin från Ikea har jag faktiskt som fått agera bordsduk en del i sommar, men nu åker den nog upp i Alice fönster istället.

Och sen var det ju det här med belysningen. I taket, som allmänbelsysning, blir det en armatur vi redan har. En sorts plafond med tre spotar i. Sen behövs något fint till skrivbordet och kanske en ny sänglampa. Jag är också väldigt sugen på en sån här ljusslinga från det extremt populära märket Iris light.

De finns ju i olika färgkombinationer och en vit, eller med gråa / svarta bollar skulle jag kunna tänka mig någon annanstans i huset. Kanske i någon av hallarna.
 
De här fina förvaringsaskarna har hon redan, och passar ju perfekt till tapeten.

Men förvaring och diverse burkar och boxar kan man ju inte få för mycket av. Särskilt inte som liten tjej. Smycken, klistermärken, suddisar och andra småsaker är ju perfekt att lägga i små askar. Jag har tänkt klä om lite kartonger (någon gång i framtiden..) med överblivna tapeter, fina papper och textilier . Lätt sätt att återvinna sånt som annars bara ligger och skräpar, man ska bara ta sig tiden.. Annars finns det ju såklart fina burkar att köpa. Som de här från greengate, till exempel.

Ja, vi får väl se hur hennes rum utvecklar sig. Och hur mycket hon själv vill vara med och bestämma. Då är det ju inte säkert att det blir som hennes mamma tycker.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: