villasilvergata.blogg.se

Byggdamm tapetval färgfrossa trädgårdstrix

En vecka går fort.

Kategori: Allmänt

Oj, en hel vecka har gått sedan förra inlägget här på bloggen. Förlåt! Tiden rullar på och som vanligt är det knappt man hänger med. Alice har haft vattkoppor så vi har varit lite isolerade en tid men det har ändå hänt en del här hemma. Väggarna i groventren är skivade och diverse lister, foder, golv och takanslutningar är på plats samt att det bättrats på färg lite varstans. Småpill som man knappt lägger märke till men som ändå gör så mycket! Sista finishen är inte att förakta.

Sedan har jag en del bilder i datorn som bara väntar på att få läggas upp och visas för er. Dessvärre har vi inte fått igång internet här på Silvergatan än så jag kan inte göra det hemifrån. Men inom kort kommer det lite nya bilder här på bloggen, bland annat på spaljen som nu äntligen är på plats!

För övrigt är det mycket inredningsdetaljer och möblemang som snurrar runt i huvudet just nu. Inte minst vad vi ska sätta på väggarna. Vi är ju bortskämda med målningar och litografier från Mickes morfar (konstnären Karl-Åke Nyström) men även min systers man, Fredrik Lindberg, är en mycket begåvad konstnär och vi har haft det stora nöjet att välja en av hans målningar som ska få pryda vårt hem. Jag har därför lånat med ett gäng hem för att kunna ta ett beslut.Dem här har jag valt mellan:







Valet föll tillslut på den här lilla vackra tavlan som med den lilla gula detaljen passar perfekt hos oss.


Är du också sugen på en tavla av Fredrik Lindberg? Då har du tur, för alla är nämligen till salu till mycket förmånliga priser. Följ honom på instagram för att se mer av hans verk.

Det här blev ett ovanligt långt inlägg. Det får väl kompensera en veckas bloggtorka antar jag :)

Kommentarer

  • Jessica säger:

    Fredriklindbergart heter Fredrik på Instagram. Det kan vara bra att veta, om du vill titta på hans tavlor där :)

    2013-12-16 | 13:31:18

Kommentera inlägget här: