villasilvergata.blogg.se

Byggdamm tapetval färgfrossa trädgårdstrix

Kvällsmys

Kategori: Allmänt

Just nu går jag runt och myser i mitt blivande hem. Orsaken till att jag åkte hit ikväll var främst för att kolla färgprover på de grå kulörerna till vardagsrummet, men det hade nästan hunnit bli för mörkt när jag kom hit. Så istället har jag gått runt och funderat, planerat och visualiserat mina ideer. Mätt någon vägg här och var, stannat upp vid en annan och funderat på belysning och som sagt, gått runt och myst. För trots betonggolv, verktyg och byggdamm. Och trots att det inte finns tillgång till varken el eller vatten så trivs jag här. Magkänslan säger mig att det här kommer bli så bra. Och det kommer bli bra oavsett vilken grå nyans väggarna får. För det här är vårt hem. Mitt, Mickes , Alice och Svantes hem. Och oavsett vilka färger, vilka material, tapeter, möbler och detaljer vi än väljer kommer det förbli vårt hem. För vi kommer ha varandra.

Och med det sagt bjuder jag på en ganska taskig bild av de grå färgproverna.



Kommentarer

  • Anna S säger:

    Och din magkänsla har alldeles säkert SÅ rätt! Det där med färger på väggar, prylar i fönstren och allt det andra är ju egentligen bara petitesser i sammanhanget.

    Ett tips har jag i alla fall när det gäller ljusgrå färger - efter att ha gjort av med måååånga provburkar. Undvik för mycket blått i färgen, då blir väggarna snarare ljusblå än grå märkte vi :-). Provmåla på en vägg och betrakta den både morgon, middag och kväll. Rätt ljusgrå nyans är inte så lätt att hitta, men pay-back-time när man väl gjort det. Är ju SÅ snyggt!

    Svar: Tack Anna. Ja, det är det blå vi gärna vill undvika. Tänkte satsa på en "neutral", varm grå och provmåla är nog bra som du säger. To be continued... ;)
    Jenny Nyström

    2013-08-28 | 15:13:42
  • Anna S säger:

    Precis. Tror den grå vi valde tillslut hade ganska mycket gult i sig. Och på kvällen kan ju ljuset vara ganska blått, och det är ofta då man är hemma, så viktigt att det känns bra i kvällsljus. Vi slet vårt hår här hemma kan jag lova innan vi hittade rätt. Ska bli så kul att komma neråt senare i höst och se hur resultatet av allt renoverande blir. Kommer bli sååå snyggt!

    2013-08-28 | 16:22:16

Kommentera inlägget här: